» Jak wyglądała era „Czwórki”? FanClub Beyoncé Polska | Największa Polska strona o Beyoncé wp_head(); ?>

BEYONCÉ POLSKA

OSTATNIE ZDJĘCIA
» Zobacz więcej zdjęć w naszej galerii. Mamy już ponad 230,000+ zdjęć i ciągle dodajemy nowe!
NOWY ALBUM!

POLECAMY
INFO. O STRONIE
FANCLUB BEYONCE POLSKA (beyonce.com.pl)
Działamy od: 4 sierpnia 2011
Zespół‚:Roxi, Nath i Dżasta
Kontakt: kliknij tutaj
Szablon: Roxi
Host: Fan-Strefa.pl | Reklama
Najwięcej online: 394 osoby (25.05.2013)
BEYONCÉ ELITE
ELITE AFFILIATES
OFICJALNE LINKI

W związku z niedawno minioną pierwszą rocznicą wydania albumu 4, postanowiliśmy podsumować cała erę tej płyty i przypomnieć najważniejsze fakty z nią powiązane.


Czwarty studyjny album Beyoncé miał swoją premierę 24 czerwca 2011 roku i został wydany nakładem wytwórni płytowej Columbia Records. Jego główną producentką była sama Beyoncé Knowles. Już w pierwszym tygodniu album sprzedał się w nakładzie 310 tys. egzemplarzy, co zapewniło mu pierwszą pozycję w słynnym już notowaniu Billboard 200.

Prace nad krążkiem trwały od 2009 roku. Według słów piosenkarki, jest on zainspirowany jej życiem codziennym. W czasie nagrań materiałów na krążek Beyoncé wzięła roczną przerwę w swojej trwającej już prawie dekadę solowej karierze i oddała się sztuce. Natchnienie dawały jej m.in. podróże z Jayem Z oraz sztuki broadwayowskie, na które często się wybierała. Duży wpływ na brzmienie albumu mieli także jej ulubieni wykonawcy i zespoły muzyczne, m.in. The Jackson 5 i Prince. 4 jest pierwszym albumem Beyoncé wydanym po zakończeniu biznesowej współpracy z jej dotychczasowym menadżerem i jednocześnie ojcem – Mathew Knowlesem.

Style muzyczne reprezentowane na krążku to przede wszystkim pop i r&b, jednak album łączy w sobie wiele różnych gatunków – podczas prac nad nim piosenkarka postawiła przede wszystkim na wolność artystyczną… i duchową. „Po zakończeniu mojej ostatniej trasy byłam przytłoczona i zapracowana, a moja mama mówiła: 'musisz żyć i otworzyć oczy, nie chcesz przecież [pewnego dnia] obudzić się i stwierdzić, że nie masz żadnych wspomnień'” – powiedziała gwiazda w wywiadzie dla MTV News. Tak też zrobiła – wzięła kilkanaście miesięcy wolnego, aby w spokoju oddać się swojemu życiu osobistemu i kulturowemu i w tym czasie rozpocząć prace nad bardziej osobistym, pełnym wspomnień i refleksyjnym albumem. Według jej słów, głównym celem tego krążka było przywrócenie uczuć i duszy, których obecnie brakuje w przemyśle muzycznym. „Dojrzewanie jako istota ludzka bardzo mnie zainspirowało i dało mi wiele nowych doświadczeń, które mogłam umieścić na albumie. Czuję, że wiem kim jestem i nie chcę dać się zaszufladkować. Nie można zdefiniować mojej osoby. Mogę po prostu dobrze się bawić i posiadać artystyczną swobodę, dzięki której mogę robić cokolwiek zechcę” – wyznała w wywiadzie dla magazynu Billboard.

Swoją nazwę następca „Sashy Fierce” zawdzięcza pomysłowości fanów Bey, oraz jej własnemu zamiłowaniu do cyfry 4, która, jak wielokrotnie powtarzała artystka, stanowi magiczną i nieodłączną cząstkę jej życia (ma ją chociażby w swojej dacie urodzin – 4 września, podobnie jak jej mąż, Jay Z – 4 grudnia). „Myślałam o zupełnie innym tytule i koncepcji, ale zauważyłam, że fani pokochali nazwę '4′ i uznałam, że byłoby miło gdybym pozwoliła im nazwać to nagranie” – stwierdziła Bey.

W przypadku strojów do sesji okładkowej, Beyoncé wyjątkowo zwróciła się do mniej znanych, ale kreatywnych projektantów mody. Na okładce wersji podstawowej płyty ma na sobie kamizelkę projektu Alexandre’a Vauthiera wykonaną z lisiego futra i ozdobioną kryształkami Swarovskiego. Z kolei fioletowa kreacja Maxime’a Simoensa ozdobiła okładkę albumu w wersji deluxe. Ponadto w sesji promującej krążek Beyoncé miała na sobie jeszcze ciuchy projektu Julien Fournié oraz Lleah Rae. Autorami zdjęć okładkowych i tych umieszczonych w książeczce byli Greg Gex, Ellen von Unwerth i Tony Duran.

Pierwszym singlem z albumu był wydany 21 kwietnia utwór Run The World (Girls), który zawędrował na 29 miejsce listy Billboard Hot 100 i na sam szczyt zestawienia Billboard Hot Dance Club Songs. Wraz z premierą teledysku do singla, na oficjalnej stronie Bey pojawiła się data premiery płyty oraz jej oficjalna okładka. Utwór ten w jasny sposób przekazuje siłę i energię drzemiącą w kobiecych ciałach i umysłach i ich prawo do wyrażania własnych przekonań. Jak mówiła Beyoncé: „Poczułam, że to ważne aby przypomnieć kobietom, że są potężne i mogą zrobić wszystko, na czym się skupią”. Reżyserią klipu do utworu zajął się Francis Lawrence, a jego premiera miała miejsce 18 maja 2011 roku.
Z tym singlem Beyoncé wystąpiła na gali Billboard Music Awards, gdzie została uhonorowana specjalną nagrodą za całokształt swojej twórczości – Billboard Millennium Award.

Drugą kompozycją, która doczekała się wydania jako singiel promujący album była pół-ballada Best Thing I Never Had, w której Beyoncé wyraża radość z faktu, iż przejrzała swojego niedoszłego kochanka i dostrzegła, jakim w istocie jest człowiekiem. Premiera singla odbyła się 1 czerwca 2011. Utwór ten dotarł do 16 miejsca na liście Billboard Hot 100 i do pierwszego miejsca na Billboard Dance Club Songs. Doczekał się również własnego klipu, wyreżyserowanego przez Diane Martel i wydanego 7 lipca.
Następnym singlem z albumu został utwór „z różkami”, w któym Beyonce odlicza kolejno zalety swojego wspaniałego mężczyzny. Nosił on tytuł Countdown i został oficjalnie wydany 4 października. Jego przyjęcie było trochę słabsze niż w przypadku dwóch poprzednich singli, o czym świadczy 71 pozycja w notowaniu Billboard Hot 100, jednak singiel ten był trzecim z albumu, który wspiął się na sam szczyt zestawienia Billboard Hot Dance Club Songs. Podobnie jak swoje poprzedniki, Countdown był promowany teledyskiem, za którego kamerą stanęła Adria Petty. Wideo ukazało się 6 października.

Czwarta piosenka promująca album, Love On Top, została wydana 7 grudnia i również posiadała własny teledysk, który wyreżyserował Ed Burke. Był to singiel, który Beyoncé zaśpiewała na gali MTV Video Music Awards, na krótko po tym, jak ujawniła swoją ciążę. Utwór ten został czwartym numerem jeden z tego albumu na liście Billboard Dance Club Songs, zajmując też najwyższą pozycję na Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songs i 20 pozycję na Billboard Hot 100.
Ostatnim jak dotąd oficjalnym singlem promującym była kompozycja End Of Time, wydana 22 kwietnia 2012 roku. Jest to jedyny singiel z tego albumu, który nie doczekał się swojego teledysku. Dotarł do 33 pozycji na liście Billboard Hot Dance Club Songs.

Pomimo, iż w okresie „Czwórki” Beyoncé promowała teledyskami tylko cztery ze swoich singli, piosenkarka nakręciła jeszcze trzy dodatkowe klipy do utworów z albumu, które były jej najbliższe, a nie zostały osobno wydane. Były to: 1+1 (premiera wideo odbyła się 25 sierpnia 2011), Party (26 października) i Dance For You (teledysk ukazał się 27 listopada – kompozycja została umieszczona wyłącznie na rozszerzonej wersji płyty). Pierwszy z nich został wyreżyserowany przez Lauenta Brieta i Eda Burke’a i według wielu jest on pełnym symboli, wyciszenia i stonowania świadectwem dojrzałości muzycznej Beyoncé. Kolorowym klipem do Party i minimalistycznym wideo do Dance For You zajął się z kolei reżyser Alan Ferguson.

Beyoncé współreżyserowała wszystkie klipy, jakie ukazały się w tej erze.

Artystka intensywnie promowała swój album na różnych festiwalach muzycznych, m.in. w Glastonbury. Wyruszyła także w mini-trasę koncertową, która obejmowała zaledwie trzy występy na terenie Francji. Gwiazda dała również cztery specjalne koncerty w nowojorskiej hali Roseland Ballroom, które nosiły nazwę 4 Intimate Nights with Beyoncé. Profesjonalny zapis ze wszystkich show połączony w jeden materiał wideo ukazał się w oficjalnej sprzedaży na DVD i Blu-Ray.

W maju 2012 piosenkarka zaśpiewała na czterech koncertach w Revel w Atlantic City. Były to jej pierwsze występy na żywo od czasu narodzin jej pierwszej córeczki, Blue Ivy.

W dniu dzisiejszym nie znamy żadnych szczegółów dotyczących większej, światowej trasy koncertowej Beyoncé promującej to nagranie.

W ramach promocji albumu Beyoncé wystąpiła w wielu programach telewizyjnych, m.in. The Oprah Winfrey Show (27 czerwca), American Idol (25 maja), Entertainment Tonight (16 czerwca), Le Grand Journal (28 czerwca), X Factor (28 czerwca), Good Morning America (1 lipca) czy The View (28 lipca). Udzieliła także dziesiątek wywiadów znanym stacjom radiowym i magazynom, np. Billboard, Glamour, .

Rok po premierze 4 jest ciągle chętnie kupowanym albumem. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wspiął się na sam szczyt w ponad 12 krajach; uzyskał także status złota i platyny w wielu z nich (m.in.w Polsce). Jego aktualna sprzedaż na całym świecie wynosi prawie 3 mln kopii.

23 kwietnia w formie digital download ukazał się album 4: The Remix, na którym znalazły się nowe wersje niektórych utworów z krążka 4. Jedną z piosenek była kompozycja Radzimira „Jimka” Dębskiego, Polaka, zwycięzcy konkursu organizowanego przez oficjalną stronę Beyoncé.

Udostępnij:

Jedna odpowiedź do “Jak wyglądała era „Czwórki”?”

  1. Lucas pisze:

    Świetne podsumowanie! Brawo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *